Damene vant på Raufoss

Etter en trøblete start på sesongen begynner ting å rette seg for damelaget. Mandag kveld ble det tre nye poeng etter 3-2 over Raufoss 2 borte. Anita Strand (bildet) skåret to

Trener Frank Evertsen forteller at det var en typisk arbeidsseier på Raufoss. Hjemmelaget lå alt i alt litt over i banespill, men Valdres produserte mange sjanser. Raufoss stilte med 3-4 førstelagsspillere, noe som gjorde oppgaven vanskelig, men med god laginnsats halte Valdres seieren i land.

Det var Anita Strand som åpnet skåringene for Valdres med en heading, men Raufoss var også frampå i første omgang slik at det stod 1-1 til pause. Etter sidebytte sørget Anita Strand for ledelese til Valdres, da hun kom alene med raufosskeeperen. Trude Opheim satte inn nummer tre etter å ha fått et innlegg fra siden som hun satte ballen i mål fra kort hold.

For Valdres begynner situasjonen nå å se lysere ut, både når det gjelder tabellsituasjon og skader.  Frank Evertsen regner med å ha Elisabeth Rolandsgård tilbake om kort tid, og Andrea Kjeldsrud på noe lenger sikt. I tillegg har Hanne Bergene meldt fra at hun ønsker å spille for laget. Bergene har tidligere spilt flere sesonger for Valdres.

Laget:

image1.JPG