Sterk borteseier!

Juniorene slo til med en sterk 3-2 seier borte mot Brumunddal torsdag kveld. Lars Emil Sætrang (bildet) avgjorde kampen etter 90 minutter.

Brumunddal stod med full pott på sine to kamper før kveldens oppgjør, mens Valdres hadde en seier og ett tap. Det viste seg at det ble en jevn affære i Brumunddal, som kunne tippet begge veier.

Valdres kom godt i gang og tok ledelsen ved Sindre Lokreim Bolstad. Det var Kasper Dyve som slo et frispark som Bolstad headet i mål. Trener Ole Anders Ulven fikk denne gangen oppleve noe han savnet sist, nemlig vilje og trøkk inne i boksen. Det var en positiv første omgang, sier Ulven, der gutta viste vilje til å ta tak i ting og var tydelige på det de gjorde.

Andre omgang startet med at Brumunddal utlignet til 1-1 med en gjennomløpning i bakrommet. Valdres slet noe innledningsvis i omgangen, men greide likevel å gå opp til 2-1. Det var Kasper Dyve som dro seg fri og skrudde ballen over keeper og i mål fra 25-30 meter. Men hedmarkingene utlignet på straffe, etter at keeper Knut Ole Ranheim hadde lagt ned en brumunddøl inne i feltet. Noe unødvendig, etter trenerens mening.

I de to siste kampene har Valdres tapt etter skåringer imot helt på slutten av kampen. Desto mer tilfredsstillende var det at det denne gangen var vi som avgjorde i sluttminuttene. Kasper Dyve slo en corner på bakre stolpe som Lars Emil Sætrang headet i mål. Dermed tre poeng og en sterk borteseier mot et av de bedre laga i serien.

Trener Ole Anders Ulven var som nevnt fornøyd med innstillingen til laget torsdag. Valdres stod fram som et kollektiv og viste god vilje til å ta tak i ting. Det var en god respons etter det unødvendige tapet mot Storhamar i forrige kamp.

Neste kamp går mot topplaget Kongsvinger på Blåbærmyra førstkommende søndag kl. 15.