Brumunddal tok poengene

Valdres/Fagernes/Aurdal/Leira - Brumunddal 0-3 (0-3)

Før kampen hadde Brumunddal spilt tre kamper og vunnet samtlige, mens Valdres stod med en uavgjort og to tap. Det ble da også fort klart hvem som var beste laget på Blåbærmyra, og gjestene puttet inn tre mål før pause. Et par av skåringene var riktig fine prestasjoner.

Valdres kom bedre med etter sidebytte, slik at andre omgang endte 0-0. Trener Joakim Wiik var fornøyd med at jentene greide å etablere eget spill etter pause. Mens de i første omgang ble springende mye i mellom, gikk ballen nå oftere dit den skulle, og Valdres greide dermed i større grad greide å holde ballen i laget. Noen målsjanser ble det også av det, men altså ingen mål.

Skadelista er fortsatt lang for Valdres. Øyfrid Sørumshaugen har fått beskjed om å holde seg borte fra fotball i 5-6 uker etter å ha skadet albuen. Den siste på lista er Andrea Skattebo, som måtte melde pass i kveld med strekk i låret. Da er det bra at det er både ungjenter og veteraner som stiller opp.