- Ikke gode nok!

Valdres fikk årets første tap da det ble 0-2 borte mot Aurskog-Høland. - Vi var ikke gode nok, var trener Atle Johannessens oppsummering av kampen.

Hjemmelaget hadde vinden i ryggen i første omgang, og utnyttet det til å skåre to ganger. Første skåring kom etter ca. 15 minutter via stolpen og inn. Goal nummer to kom kvarteret senere på straffe, ettersom dommeren mente at Jonas Jørgensen var interessert i mannen og ikke ballen. Valdres på sin side hadde fire skudd i "treverket" i løpet av kampen - ved Jørgensen, Mönell samt Stenqvist x 2, men mål ble det ikke av det.

Trener Atle Johannessen var skuffet over det som ble vist fra Valdres sin side. - Det nytter ikke når en eller to spillere er "på" og resten "av". Vi var ikke gode nok kollektivt, vi blir stående å se på og vente istedenfor å ta initiativ. Vi greide sjelden å holde ballen i laget, men fikk brudd i mot hele tiden.

Dagens motstander hadde en spillestil som kan minne om Wimbledon i gamle dager, sier Johannessen: Det var mye langt, lange innkast og fysisk spill. Dette greide vi ikke å matche, og det er jeg skuffet over, avslutter Johannessen under det som ble en laaang tur hjem til Røn.