Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Trå start for damelaget

Damelaget har spilt to kamper av årets serie, men uten at det har blitt poeng av et. Torsdag gikk turen til Hadeland for å møte Lunner, noe som endte med 4-0 til hjemmelaget. (Bilde fra tidligere i år.)

I årets første kamp ble det tap med 2-4 for Eleverum borte, mens det altså torsdag ble 0-4 for Lunner. Hadelendingene ledet 1-0 til pause, og var ifølge rapportene hakket bedre enn våre jenter i første omgang.

Etter sidebytte jevnet spillet seg ut. Valdres var mer aggressive, og hadde tilsynelatende god kontroll. - Men bare tilsynelatende, for et stykke ut i omgangen tok vinden tak i en Lunner-corner og blåste den rett i Valdres-målet! Selv med god motstand fikk hadelendingene ytterligere to mål, mens Valdres ikke greide å variere angrepsspillet nok til å lage særlig mange målsjanser.

Valdres manglet en del spillere til dette oppgjøret: Andrea Kjeldsrud og Anja Kampen Hamre var begge ute etter overtråkk, mens Elisabeth Rolandsgard, Pia Wetlesen og Anja Evertsen også måtte melde forfall. Derimot stilte unge Sandra Opsahhl opp og gjorde en god jobb for laget.

Trener Frank Evertsen mener at Øyfrid Sørumshaugen var Valdres' beste denne gangen.

Neste kamp blir mot Kjellmyra hjemme lørdag 30. april, og da blir det tre poeng (tror vi)!