Startet med seier

Juniorene startet årets eliteserie med 3-1 mot Ottestad på Blåbærmyra. Sindre Lokreim Bolstad satte inn to mål og var banens dominerende spiller.

Tidligere i år har G 19 - laget spilt både kvalifisering til NM (eller Telenor Cup), som de vant og kvalifisering til elite, som de også vant. Men i kveld begynte altså seriespillet med kamp mot Ottestad.

Det skjedde mye i begynnelsen av kampen. Først utnyttet Sindre Lokreim Bolstad en forsvarsfeil hos gjestene og satte inn 1-0. Men Ottestad spilte seg igjennom Valdres-forsvaret bare to minutter seinere, og dermed 1-1. Og hedmarkingene kunne tatt ledelsen like etter da en heading traff tverrliggeren bak Knut Ole Ranheim. Men Valdres var det førende laget, og etter en halvtimes spill kom kveldens flotteste prestasjon: Sindre Lokreim Bolstad dro til fra 25 meter og ballen føk inn oppe i motsatt hjørne.

DSC_7974_edited-1.jpg

Jonas Hauge gjorde en bra kamp på venstre back.

Gjestene var til tider farlige framover, og holdt følge helt til det 78. minutt. Da kom Marius Bråten innpå for Valdres, og det første han gjorde var å sette ballen i mål med et godt skudd fra tjue meter. Derfra og inn var det liten tvil om hvor poengene kom til å havne.

Trener Ole Anders Ulven var godt fornøgd med tre poeng i serieåpningen, og middels fornøgd med spillet. Han ga gutta ros for å ha stått på i nitti minutter, men mener også at laget har mer å gå på i fortsettelsen.