Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Solid innsats ga tabelltopp

Skåringer av Dan Mönell og Aidan Hawtin i hver sin ende av kampen ga Valdres en fortjent 2-0 seier over Jevnaker. Dermed 5-0 etter to kamper, og en foreløpig tabelltopp for valdrisene. Bildet: Dan Mönell gratuleres med 1-0.

Mönells skåring kom etter seks minutters spill og var en klassisk Dan Mönell-skåring: Fintet vekk et par spillere og satte ballen lavt forbi keeper. Valdres hadde trykket resten av omgangen, men ble for upresise og ga bort ballen litt for ofte. Jevnaker var frampå ved en et par anledninger, men skapte i det hele tatt lite framover.

Etter sidebytte var det enveis-trafikk mot Jevnaker-målet. Hjemmelaget la seg bevisst bakpå og prøvde å tette igjen for valdrisene. Det greide de også lenge, selv om Mönell hadde et par store sjanser som kunne gitt mål. Men ellers ble det for trangt, og Valdres greide ikke å finne noen vei igjennom det overbefolkede Jevnaker-forsvaret.

Bare de siste fem minuttene gjorde hjemmelaget seriøse forsøk på å komme framover. Da åpnet det seg til gjengjeld store rom i andre enden, noe som resulterte i 0-2. Joakim Halvorsen gjorde forarbeidet, Aidan Hawtin kom alene igjennom og satte ballen sikkert forbi keeper.

DSC_7697.JPG

Valdres måtte slite for poengene i dag, og kampen mot Sogndal satt nok i beina. Trener Atle Johannessen var på forhånd redd for en reaksjon etter cup-kampen, men kunne konstatere at gutta la ned en helhjertet innsats. Forsvaret gjorde en god jobb i dagens kamp, blant dem Thomas Brekken på venstre back og Raivo Varazinskis som var pålitelig i mål.

Laget: Raivo Varazinskis, Anders Grøndahl, Erlend Flaten, Jonas Jørgensen, Thomas Brekken, Øyvind Lund, Erlend Sæbu, Dan Mönell, Sam Humphreys, Aidan Hawtin og Sebastian Stenquist.

Inn i 2. omgang: Andreas Nyhagen, Kasper Dyve og Joakim Halvorsen