Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Ingen cup-bombe på Myra

Sogndal var aldri truet på Blåbærmyra i kveld, og slo Valdres komfortabelt 5-1. En trøst var det at Valdres laget kampens fineste mål ved Dan Mönell.

Kvelden fikk en verst tenkelig start for Valdres: Etter bare seks minutter stod det 0 - 2, og kampen var vel i realiteten avgjort. Sogndølene slapp altfor lett til i valdres-forsvaret ved begge anledningene. Men resten av omgangen lå Valdres kompakt, og hadde forholdsvis god kontroll på sogndølene. Dan Mönell hadde et susende skudd fra utenfor sekstenmeteren, men ellers var det sjelden valdrisene greide å stelle til noe foran Mathias Dyngeland i Sogndal-målet.

Sogndal fortsatte kjøret etter sidebytte, og satte inn nummer tre og fire før Dan Mönell reduserte med dagens peneste skåring. Mönell fintet seg fram på venstresida i kjent stil, og klinte ballen opp i motsatt hjørne. Men sogningene brukte bare et par minutter på å kvittere til 1-5. Valdrisen Ørjan Sørflaten avsluttet forøvrig kampen for Sogndal.

En fornøgd Dan Mönell etter å ha redusert til 1-4

Sogndal-trener Eirik Bakke sier at Sogndal gikk for en tidlig skåring, og lyktes over forventning med det. Men han mener også at Valdres greide å gjøre det vanskelig for laget hans resten av kampen. - Valdres kommer til å hevde seg i toppen av tredje divisjon, sier Bakke, og Dan Mönell kommer til å lage mange mål, - spesielt om Valdres greier å ligge kompakt og kjøre overganger.

Sindre Veltun ble for andre kamp på rad kåret til Valdres' beste.

Laget:

Raivo Varazinskis - Erlend Flaten, Jonas Jørgensen, Thomas Brekken, Sindre Brekke Veltun - Aidan James Hawtin, Sam Humphreys, Dan Mönell, Øyvind Lund - Erlend Sæbu, Sebastian Stenqvist

Bytter: Anders Grøndahl for Rudolf Jørgensen, Joakim Halvorsen for Sebastian Stenqvist og Sindre Lokreim Bolstad for Aidan Hawtin

Eirik Bakke smilte bredere enn Atle Johannessen etter endt dyst.