Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

"Bare" uavgjort for juniorene

Juniorene måtte nøye seg med uavgjort 4-4 mot Vind på Gjøvik fredag kveld. Det var spillerne lite fornøyde med, ettersom de hadde 3-0 til pause og 4-0 tidlig i andre omgang. (Arkivbilde)

Valdres tok ledelsen ved Marius Bråten på en fin heading. 0-2 ble det da Sindre Lokreim Bolstad satte et frispark knallhardt i lengste hjørne, og 0-3 på en ny heading av Bråten. Valdrisene gjennomførte en svært god førsteomgang, og ledelsen virket tilsynelatende trygg.

Enda tryggere virket den da Marius Bråten skåret sitt tredje for dagen tidlig i andre omgang. Bråten fikk vendt opp i boksen og satte ballen fint i hjørnet. Dermed 0-4, og alt syntes avgjort.

Men Vind skrudde opp aggressiviteten mange hakk i andre omgang, og fikk lønn for strevet i form av skåringer. Det siste målet til hjemmelaget kom på frispark i det 90. minutt. Dermed kunne gjøvikenserne juble over ett poeng, noe som var nok for dem til å kvalifisere seg til elite. Våre spillere var naturlig nok skuffet, men har to kamper igjen av kvalifiseringen, og dermed alle muligheter.

Trener Ole Anders Ulven var svært godt tilfreds med førsteomgangen, og mener laget må ta lærdom av den andre. Han gir honnør til Vind som stod på og aldri ga opp.

Det hører med til historien at valdres-keeper Øyvind Hovda skadet seg under oppvarming. Marcus Hermundstad var sporty nok til å ta utfordringen, og greide seg bra i målet.

Laget: Marcus Hermundstad, Eivind Ringen, Ørjan Vilhelmshaugen, Erland Flaten, Lars E. Sætrang, Sindre Lokreim Bolstad, Daniel Enger, Jonas Hauge,Sondre Bøhn Evensen, Marius Bråten og William Nissen

Inn i 2. omgang: Tore Solsten Før (60) og Kasper Dyve (75)