Atle er optimist før seriestarten

Sjefstrener Atle Johannessen er optimist før møtet med Sander i første serierunde lørdag. Optimismen skyldes blant annet at han for første gang i år kan stille sitt sterkeste mannskap. Vi har tatt en prat med treneren om lørdagens sesongåpning.

- Hvor mye vet du om lørdagens motstander, Atle Johannessen?

- Ganske mye. Jeg har studert video av Sander, og har fått et ganske godt inntrykk av lagets styrker og svakheter.

- Sander blir jo av de fleste eksperter tippet nord og ned. Blir det en enkel kamp på lørdag?

- Noen enkel kamp blir det ikke, og vi er forberedt på at det kan bli en tolmodighetsprøve. Sander kommer trolig til å ligge lavt og tette igjen bak, så det kan ta tid før vi greier å bryte igjennom. Og så må vi jo se opp for kontringer. Men jeg mener vi har såpass mye kvalitet i laget at vi bør kunne hale i land tre poeng i serieåpningen.

Hvordan kommer laget til å se ut?

Jonas Jørgensen er klar til kamp, og går inn som midtstopper. Som makker får han med Sindre Veltun, som gjorde en meget bra cupkamp mot Faaberg. Vi kommer til å hvile Erlend Flaten denne kampen, men han er nok tilbake i startelleveren mot Sogndal. Thomas Brekken stiller lørdag på backplass.

Framover på bana er Dan Mönell fit for fight, det samme gjelder Sam og Aidan. Mönell fikk bare et kvarter mot Faaberg, men kvarteret var nok til å vise at scoringsformen er intakt.

Lørdagens motstander, Sander IL, kommer fra Sør-Odal, ikke så langt fra Skarnes. Laget rykket opp til tredje divisjon etter sesongen 2015, og har tidligere pendlet en del mellom divisjonene. Laget slo for en tid tilbake Kongsvinger 2 med 1-0, mens siste treningskamp endte 0-0 mot Ottestad. I cupen ble det exit med 0-3 for Løten.

Vi ønsker både motstanderer og publikum velkommen til det vi håper blir en sjanserik og underholdende kamp på Blåbærmyra!