Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

- Fantastisk med Sogndal!

Daglig leder Gunnar Dahlen er begeistret over å få besøk av Sogndal i første runde av NM i fotball. - Her må vi bare kjøre på for å lage en skikkelig folkefest, sier Dahlen. Også trener Atle Johannessen er positiv, men tar forbehold om at det kanskje ikke blir 2. runde på Valdres ...

Det blir altså et nabooppgjør onsdag 13. april da Tippeliga-laget Sogndal kommer på besøk. Gunnar Dahlen minner om at Sogndal har vært på cup-besøk i Valdres før; da het motstanderen Sør-Aurdal og resultatet ble 0-3. - Men vi bet godt ifra oss og holdt 0-0 til 66 minutter, minnes Dahlen, som da var trener for Sør-Aurdal.

Besøk av et Tippeliga-lag betyr sannsynligvis TV- dekning fra Blåbærmyra og stor interesse rundt kampen. Dahlen mener at her må en trå til å lage en skikkelig folkefest. -Tida er knapp, så det gjelder å sette seg ned straks for å lage en skikkelig ramme. Han erindrer også at Valdres har hatt toppklubber på cup-besøk før: Da var motstanderen HamKam, og det var ikke valdrisene som ble slått ut! Husker du?001.jpg

Trener Atle Johannessen er også glad for å møte Sogndal: - Det blir en opplevelse for spillerne og publikum, og så kjenner vi sogndølene som hyggelige folk som det er moro å ha på besøk. Senest i fjor sommer var jo Eirik Bakke her med laget sitt til treningskamp.

- Hvor sannsynlig ar det at Valdres slår ut Sogndal? Nei, sannsynlighetsregning er jeg dårlig på, sier Johannessen, men det skjer kanskje i en av 100 kamper. Så da satser vi på at den ene gangen er onsdag 13. april.

Valdres har serieåpning mot Sander lørdagen før. Kommer du til å matche enkelte spillere forsiktig med tanke på cup-kampen? -Nei, vi trenger tvert imot all treningen vi kan få for å få samspilt laget, så der kjører vi for fullt. Jeg er mer bekymret for å få en reaksjon i bortekampen mot Jevnaker lørdagen etter, avslutter Valdres-treneren.