"Vi er på vei til Ullevål "....

Nåja, Valdres er i alle fall klare for første ordinære cuprunde etter 4-1 mot Faaberg i kveld. Men gudbrandsdølene ytte god motstand, og det var ikke før mot slutten av kampen at avansementet var klart.

Valdres hadde et godt tak på kampen i første omgang, men uten å skape altfor mange sjanser. 1-0 ble det midtveis i omgangen; En corner fra Aidan Hawtin ble slått inn i feltet med god skru, og Faabergs keeper greide aldri å rydde unna valdrisene som stod i vegen for ballen (se bildet under).

DSC_6938.JPG

Etter sidebytte så det ut til at Valdres fortsatte å kontrollere kampen, helt til Faaberg plutselig fikk stå alene med Valdres-keeper Varazinskis, og dermed 1-1. Men det tok bare to minutter før hjemmelaget var foran igjen: Nok en gang var det corner, men denne gangen var det Sindre Veltun som greide å komme først på ballen og heade i mål. Da var det gått et kvarter av andre omgang.

DSC_6932.JPG

Bildet: Sindre Brekke Veltun kjempet drabelig gjennom hele kampen, og ble belønnet med sin første skåring for klubben.

Faaberg kom høgere på banen etter dette, og Valdres mistet noe av initiativet i kampen Men etter 70 minutter kom en småskadet Dan Mônell inn, og Valdres tok igjen over. Likevel ikke mer enn at Faaberg hadde et skudd i stanga i det 83. minutt. Men like etterpå avgjorde Mönell kampen i kjent stil da han fintet Faaberg-forsvaret til skogs og satte inn 3-1 med fynd og klem. På overtid benyttet Aidan Hawtin store rom i gjestenes forsvar og satte punktum med 4-1.

Faaberg, med tidligere Valdres-spillere Jan Christian Fjelltun og Erlend Meldal, kjempet godt og holdt liv i kampen lenge. Likevel var Valdres det beste laget og vant fortjent. Men valdrisene har mye å gå på spillemessig, og potensialet fikk vi på langt nær ut i kveld. Men det sparer vi til cupen starter for alvor.DSC_6981.JPG

Glade gutter: Aidan Hawtin, Joakim Halvorsen (kåret til dagens beste av Drageberget) og Sebastian Stenquist.

Laget:

1 Raivo Varazinskis