Valdres vant - i treningskamp!

Valdres vant sin første treningskamp under Atle Johannessen siden 2007, og slo Gran 1-3 i snøballkrig på Hadeland. Målscorere var to britiske prøvespillere.

Kampen ble spilt over tre omganger, med total spilletid på ca 90 minutt. Valdres var ifølge Johannessen det dominerende laget i 75 minutter av kampen, og vant sjansestatistikken 15-4 mot et på papiret sterkere Gran-lag enn det som for 2 uker siden vant 1-3 over oss i Valdres Storhall.

Gran tok ledelsen 1-0, før vår prøvespiller på høyre ving utlignet til 1-1 etter kombinasjon med vår prøvespiller på offensiv midtbane. Prøvespilleren på offensiv midtbane scoret de to siste målene ca 25 og 10 minutt før slutt, slik at kampen endte 1-3.

12789759_1148040208588953_91538081_o
Bildet: Joakim Halvorsen la ned en god innsats på topp. (Foto: Philip Stensæter)

Hovedtrener Johannessen var fornøyd med store deler av gjennomføringen, der han spesielt var glad for å se at laget begynner å ta form både fysisk, ferdighetsmessig og i forhold til roller. Samtidig minner han om at det er mye som må bli enda bedre inn mot NM-kvalik mot Kolbu/KK neste søndag, og irriterer seg spesielt over "parfymefotball" med for mange touch og balltrilling i en 15-minutterperiode i kampens 2. omgang, hvor Gran fikk være ledende. - Da blir vi for lite direkte, og drar på oss for mange brudd i områder vi ikke vil ha brudd. Det slapp Gran inn i kampen og ga også et mål til motstanderen, var hans analyse.

Dan Mönell og Jonas Jørgensen sto over dagens kamp med småskader, mens Øyvind Lund var tilbake på banen.

Laget:
                       Raivo
Grøndahl - Flaten - Brekken - Nyhagen
                 Lund - Sæbu
            Prøve - Prøve - Dyve
                  Halvorsen

Innbyttere:
Bolstad 45min for Sæbu.

PS: Navnet på prøvespillerne slippes når eventuell kontrakt blir signert, men dette ser foreløpig ut som spillere som vil kunne være med på å gi oss mange gode stunder på Blåbærmyra neste sesong.