Lillehammer vant 2-0

Lillehammer slo Valdres 2-0 på Stampesletta i kveld etter 1-0 ved pause. Trener Atle Johannessen mener likevel at kampen var et steg i riktig retning.

Lillehammer tok ledelsen etter 11 minutter i første omgang etter en lite heldig tversoverpasning i midtforsvaret til Valdres. Det kunne blitt 2-0 før halvtimen var passert, men keeper Raivo reddet straffesparket fra Lillehammer. Hjemmelaget doblet ledelsen helt mot slutten av kampen etter et innlegg fra siden som valdrisene ikke greide å ta seg av.

Valdres hadde et par sjanser på stillingen 1-0, selv om Lillehammer vant sjansestatistikken nokså klart. Valdres manglet i dag både Jonas Jørgensen og Øyvind Lund, så det ble kanskje noe lett bakover. Trener Atle Johannessen var tross tapet ikke altfor misfornøyd, og regner med at laget skal stille adskillig sterkere når sesongen tar til med cupoppgjør i midten av mars. Treneren syntes at unge Andreas Nyhagen gjorde en god jobb, og det samme med Erlend Flaten defensivt. I tillegg viste Dan Mönell at han har hurtigheten intakt.

Neste treningskamp mot Skedsmo er avlyst, og en jobber med å finne en ny motstander, fortrinnsvis i storhallen på Leira.

PS! Valdres tapte samtlige treningskamper også vinteren 2015, men da serien startet vant vi fem på rad, i tillegg til to cupkamper. Bare så det er sagt ....