Hyperungt Valdres tapte for Gran

Gran slo Valdres 3-1 i dagens treningskamp på Leira. Ved halvtid stod det 1-1 mellom de to lagene som spiller i samme pulje i årets tredje divisjon.

Valdres Fk stilte et hyperungt lag i dag, spesielt etter pause. Det var derfor en god prestasjon å henge såpass godt med som vi faktisk gjorde. Lokale valdriser tidlig i tenåra, gjorde en god figur mot større og sterke hadelendinger.

Gran tok ledelsen på en kontring etter et kvarters spill. Men kampen var jevn i første omgang, og rett før pause utlignet Valdres. Et frispark fra 30 meter ble slått inn i feltet, der Erlend Sæbu elegant stusset den videre og i mål. Dessverre måtte både Jonas Jørgensen og Morten Nerli gå ut med skader før pause.

Juniorene skal mandag spille NM-kvalifisering mot Vind, og trener Atle Johannessen sparte derfor flere av spillerne i andre omgang. Laget ble derfor enda noen hakk yngre, og ble presset bakover i mye av omgangen. Hadelendingene laget to mål til: det ene kom etter slapt forsvarsspill, mens det andre kom som følge av at keeper Arild Bø var uheldig med et utkast.

Alt i alt var det en positiv kamp for Valdres sin del, og når lagene møtes igjen til sommeren har vi godt håp om at resultatet skal bli et annet.