Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Tap i sesongavslutningen

Valdres G 19 avsluttet sesongen med å tape 1-5 for Lillehammer på Blåbærmyra søndag. Dermed blir vi enten sist eller nest sist i junior elite høst. Bildet: Marius Bråten header inn Valdres sitt mål.

Valdres hadde ballen vel så mye som Lillehammer i første omgang, men det var gjestene viste størst kvalitet innafor 16-meterene. Lillehammer tok ledelsen etter 15 minutter da de snappet et tilbakespill og skåret enkelt. 0-2 ble det på et skudd fra rett utenfor sekstenmeteren og 0-3 på heading etter corner. Men Valdres reduserte like etter ved Marius Bråten. Marius kom inn ved bakre stolpe og headet corneren kontant i mål.

DSC_2057.JPGValdres-forsvaret fikk nok å gjøre i dag. Her er det Bjørn Tore Nyhus og keeper Marcus Hermundstad som får ballen unna.

I andre omgang dominerte Lillehammer spillet og skåret to ganger til. 1-4 ble det med et skudd fra 20 meter etter at Valdres ikke greide å spille seg ut. Det siste målet kom etter et godt Lillehammer- angrep mot slutten av kampen.

DSC_2032.JPG

Kaptein William Nissen kjempet godt på midtbanen.

Alt i alt viste Lillehammer at de lå et hakk over Valdres når det gjaldt å behandle ballen. Valdres-trener Ole Andreas Ulven konstaterte at laget hans gjorde enkle feil bakover, som å gi bort ballen eller slippe markeringer. Ulven synes ikke det var noen som fremhevet seg på Valdres-laget i dag.

Valdres står dermed med en seier i høstsesongen, men med seks poeng, ettersom Storhamar ikke kunne møte til kamp på onsdag. Som vi husker vant Valdres eliteserien i vår, men har måttet bytte ut det meste av første-elleveren etter sommerferien.

torsdag 25.04 kl. 13.00
Valdres FK - Elverum