Juniorene åpnet sesongen med uavgjort

Valdres FKs G 19-lag åpnet sesongen rekordtidlig med kvalifieringskamp for NM i dag. Det ble en målrik affære på Gran, som til slutt endte 3-3. Sindre Lokreim Bolstad (bildet) sørget for det siste målet.

Det er fem lag som kjemper om to plasser til NM for junior. Foruten Gran og Valdres er det Gjøvik-Lyn, Ottestad og Vind som spiller i samme pulje. Lagene spiller enkel serie med to kamper hjemme og to borte,

Det var Gran som ledet mye av kampen i dag, men Kasper Dyve og Sindre Lokreim Bolstad sørget for å hente inn hadelendingene mot slutten av kampen. I første omgang hadde Kasper Dyve utlignet til 1-1.

Trener Ole Anders Ulven er fornøyd med mye i dagens kamp, og fikk mange svar på hvor laget hans står for øyeblikket. Han fikk også greie på hva som bør jobbes med framover. - Jeg ser i perioder litt av den offensive samhandlinga vi prøve å få til, sier Ulven. Men av og til mangler vi litt trøkk i spillet, og blir litt lette mot et fysisk robust Gran-lag. Vi må nok også arbeide med den defensive strukturen framover.

Neste kvalifiseringskamp går hjemme mot Gjøvik-Lyn onsdag 10. februar i Valdres Storhall.

Valdres stilte dette laget:

1       Øyvind Hovda
2 Eivind Ringen