Ny storseier for damene

Damelaget feide i dag Lillehammer av banen med 5-0. Dermed står laget med 9-0 på de to siste og har koblet grepet om tredjeplassen.

Valdres FK - Lillehammer KFK 5 - 0   (4-0)

Selv om det ble storseier i dag, mener Morten Buene at det spillemessig var et hakk ned fra forrige kamp. Men en rekke med gode, individuelle prestasjoner gjorde at seieren ble så stor som den ble.

i motsetning til forrige kamp, der Anita Strand satte inn alle målene, var det i dag fem ulike målskårere. Marte Frydenlund Rabben og Pia Wetlesen åpnet showet, mens dagens prestasjon kom etter 43 minutter ved Andrea Kjeldsrud. Andrea fikk ballen på tredve meter, passerte forsvaret med en tofotsfinte før hun satte ballen helt oppe under tverrliggeren. Før dommeren blåste til pause hadde også Anita Strand vært frampå, slik at pauseresultatet ble 4-0.

Andre omgang ble roligere, men Anita Håkenstad kom igjennom på et fint løp og satte ballen nede i hjørnet. Dermed endte det 5-0, men Valdres hadde et par 100%-sjanser i tillegg. Lillehammer på sin side hadde ballen mye og skapte et par gode sjanser, men Valdres var solide bakover i dag og slapp gjestene lite til.

Dagens debutant, Emilie Bjerke, var uheldig og måtte ut med nakkeskade etter bare 10-12 minutter. Forhåpentligvis er hun klar til neste kamp, som går borte mot Lunner førstkommende torsdag.

Laget:

1 Thea Sandsengen