Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Damene klare for høstsesongen

Damelaget starter høstsesongen søndag når serielederen Fart 2 kommer på besøk til Blåbærmyra. Laget har mistet nøkkelspillere i løpet av ferien, men nye, lovende jenter banker på døra. Øyfrid Sørumshaugen (bildet) er blant dem som forsvinner.

Som kjent har lagkaptein Mariann Nereng Berg meldt overgang til Stabæk. En annen forsvarsspiller, Lene Persstuen, har flyttet til Raufoss og alt debutert i 2. divisjon. Øyfrid Sørumshaugen bytter Valdres-drakta mot Kongens klær og blir å finne på Skjold. Dermed må en registrere at tre nøkkelspillere har blitt borte i løpet av sommeren.

På den andre siden er det fire jenter som kommer til klubben. Fra Øystre Slidre kommer to lovende ungjenter: Line Bolstad og Anja Evertsen Håkenstad. Andrea Kjeldsrud (99) kommer fra Nordre Land og Ida Marie Follinglo satser på fotball igjen etter noen års pause.

I tillegg er flere skadede spillere nå klare til dyst. Anita Strand spilte de siste kampene i vårsesongen, og kan nå tråkke til for fullt. Kampklar er også Pia Wetlesen, som har vært ute siden tidlig i vår med en leddbåndskade i ankelen. Til sammen gjør dette at det er flere spillere på trening enn det trener Morten Buene har vært vant til fra første del av sesongen.

Valdres ligger i øyeblikket på fjerde plass på tabellen, og Morten Buene mener det vil være en god prestasjon om en klarer å beholde den plassen.  Søndagens motstander, Fart 2, leder serien foran Kongsvinger 2. I vårkampen vant Fart 5-1, så valdresjentene vil nok få noe å bryne seg på søndag. Kampen starter kl. 14.00.