- Blir en kraftanstrengelse!

Valdres tar turen til Jevnaker mandag kveld, til en bane der laget aldri har vunnet. Trener Atle Johannessen regner med at det blir en kraftanstrengelse i 2 x 45 minutter, i varme og på naturgras.

Kampen mot Jevnaker blir den eneste i år som foregår på naturgras. Valdres har derfor kjørt to treninger på ekte gras i Bagn, - så får vi se om det hjelper på en bane der Valdres aldri har lyktes. Trener Atle Johannessen rapporterer om en god treningsuke, etter at han tidligere etterlyste større trøkk på treningsfeltet. - Det er nå flere som tar ansvar for å få til gode treninger, forteller Johannessen.

Det blir noen endringer på laget i forhold til kampen mot Oldenborg. Erlend Flaten har fått problemer med armen han brakk i vår, og må stå over. Derimot er Thomas Brekken klar etter karantene, og tar trolig Flatens plass. Sindre Veltun fortsetter da på den andre backplassen. Jostein Hauge Volden må også stå over pga. skolestart i Sogndal, mens Andres Grøndahl er tilbake i troppen etter å ha stått over sist.

Resultatene fra de øvrige kampene har gjort at Valdres har falt ned på tredje plass foran mandagens kamp. Bare seier kan bringe Valdres tilbake på topp. Atle Johannessen vet fra vår-oppgjøret  (2-1) at Jevnaker er en vanskelig motstander, og at en må være på 100% for å lykkes.

Kampen begynner kl. 19.00.