Loppemarked på tredje uka - og mer blir det!

Valdres FKs loppemarked har begynt på tredje uka, og har alt skaffet over 150.000 kroner til klubben. Bak disken finner vi som regel Jorunn Haugen (bildet). Jorunn har vært klubbens aller viktigste støttespiller denne sommeren, og har stilt opp så og si hver dag siden markedet startet i slutten av juni.

Da vi var innom fredag hadde Jorunn hjelp av Svein Olav Kopperud, som ivrig sprang rundt for å rydde og sette fram nye varer. - For nye lopper strømmer inn, og det virket faktisk som loppemarkedet har et større antal lopper nå enn da det åpnet for vel to uker siden. Et helt lite lager ligger dessuten bak avlukket og venter på å bli satt fram.DSC_3493.JPG

Godt utvalg i kaffekrus!

Kundene strømmer på jevnt og trutt. På en god dag ligger omsetningen gjerne på ca. 10.000 kr. I løpet av denne helga vil en sannsynligvis passere fjoreårets resultat på 169.000. Kopperud opplyser at planen er å holde åpent daglig fram til første august, mens det deretter kan være aktuelt holde oppe torsdag til søndag hver uke. Hvor lenge en vil holde på utover høsten er ennå ikke klart.

Den største utfordringen framover ligger i tilgangen på personell. Det er grenser for hvor mye en kan regne med at Jorunn stiller opp, så det er helt nødvendig at andre melder seg til tjeneste. Vi vil derfor innstendig oppfordre alle som har litt tid til overs op å ta på seg ei vakt eller to. Foruten kassa trengs det folk til å holde orden i lokalet og sette fram nye varer. Derfor: Ta kontakt!