Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Høstsesong uten Sørflaten og Jørgensen

Herrelaget startet i dag opp fellestreningene igjen før høstsesongen.
Det er klart at i alle fall to av spillerne fra i vår forlater klubben: Ørjan Sørflaten går til Sogndal mens Jonas Jørgensen reiser hjem til Danmark.

Det har lenge vært klart at Ørjan Sørflaten flytter til Sogndal og prøver seg hos Eirik Bakke & Co. Jonas Jørgensen er ferdig med sitt engasjement på Merket 31 juli, og det har ikke vist seg mulig å få utvidet oppholdet til den gode dansken. Valdres FK takker både Ørjan og Jonas for innsatsen, og ønsker dem lykke til videre!

Det er i tillegg tvil rundt enkelte andre spillere. Både Morten Nerli og Jostein Hauge Volden har søkt på skoler "uttabygds", og dert er dermed fare for at de går tapt for klubben. Når det gjelder svenskene Haris Heremic og Dan Mönell, så forventer styreleder Frank Evertsen at de to spiller for Valdres i høstsesongen. Dan Mönell har riktignok vært på prøvespill i Jönköping Södra, en av toppklubbene på nivå to i Sverige, men uten at det har blitt noen kontrakt ut av det. Evertsen sier at det har vært en dialog med svenskenes agent, som ennå ikke er avsluttet. Men de to har kontrakt med Valdres FK ut sesongen, og det er heller ikke økonomiske hindringer for at de skal fortsette. Evertsen understreker også at Heremic og  Mönell ønsker å fortsette i Valdres.

Frank Evertsen innser at stallen til Valdres FK kan bli lovlig tynn i betraktning av spillerne som forsvinner. Det er derfor arbeid i gang med å bringe inn erstatninger.

Trener Atle Johannessen har avtalt to treningskamper før alvoret tar til: Mot Årdal FK fredag og Sogndal mandag. Begge kampene skal gå på Blåbærmyra.