Valdres ned fra tabelltoppen

Det stod 3-1 til hjemmelaget etter første omgang. Valdres sitt mål ble scoret ev Erlend Sæbu etter en fin pasning i bakrom fra Joakim Wiik. Hasle/Lørens scoringer kom etter sløvhet og passivitet hos valdrisene, ifølge trener Atle Johannessen.

Johannessen var meget ublid etter kampen. Han var "sint på alt og alle", for å bruke hans egne ord.   - Alle må gå i seg selv, og sørge for å gjøre jobben sin, mente treneren. I dag var det kollektivt kollaps som gjorde at det ble tap mot et lag som normalt burde vært slått.

Valdres manglet lagkaptein Øyvind Lund i dag. Lund må ta det rolig etter hjernerystelse mot Lyn 2. Kanskje er det noe av forklaringen på den bedrøvelige forestillingen på Løren kunstgress.

Med dette tapet - og alle andre resultat som gikk feil veg - datt Valdres ned fra første til 3.plass på tabellen. Men det er bare ett poeng opp til Korsvoll, og lag nummer to - Ready - kommer til Blåbærmyra neste helg. Da bør Valdres vise en annen side enn i dag.

Laget:

1 Kert Kütt