Sæbu avgjorde i Oslo

Valdres hadde marginene på sin side og tok tre poeng i en vanskelig bortekamp i Oslo. Erlend Sæbu avgjorde etter corner mot slutten av kampen.

I følge Øyvind Nyhagen var det en forholdsvis svak kamp i Oslo. Stort sett hadde Grei et lite overtak i banespillet, men uten å skape altfor mange sjanser. Valdres scoret etter 87 minutter ved Erlend Sæbu, på en av svært få sjanser. Det var Thomas Brekken som la en corner inn i feltet, der ballen gikk fram og tilbake før Sæbu - nærmest med et brassespark - fikk satt ballen i en bue over keeper og i mål. Dermed 0-1, og Valdres hadde ikke altfor store problemer med å kontrollere inn tre hyperviktige poeng.

Trener  Atle Johannessen sier at dagens kamp var en typisk slitekamp, og synes laget var svakt i første omgang. Det kom seg noe etter sidebytte. Treneren var spesielt fornøyd med Jonas Jørgensen og Øyvind Lund på midtbanen, samt Kert Kütt i mål. Kütt hadde blant annet en kjemperedning på 0-0.

Jonas Jørgensen og Joakim Wiik fikk gule kort, noe som betyr ar Jørgensen må stå over mot Lyn 2.

Laget: Kert Kütt, Morten Nerli, Joakim Wiik, Jostein H. Volden, Thomas Brekken, Joakim Halvorsen, Øyvind Lund, Jonas Jørgensen, Erlend Sæbu, Dan Mönell og Haris Heremic.

Ørjan Hippe Sørflaten kom inn for Halvorsen etter ca. 70 minutter.