Høglien og Kigen tilbake på Myra?

Lyn 2 kommer på besøk til Blåbærmyra mandag kveld. Det kan være med to tidligere valdresspillere i troppen. Bildet: Kigen i kamp mot Follo 2014

Simen Høglien og Stig Karenstuen gikk begge til Lyn etter nedrykket i fjor høst, etter flere sesonger i Valdres FK. Mens "Kigen" stort sett har vært å finne på Lyns førstelag, har Høglien spilt mest for andrelaget. I forrige kamp, mot Oslo City, scoret Høglien et av Lyns mål i en kamp de tapte 3-5.

Simen Høglien vet ikke om noen av dem blir å finne på Blåbærmyra mandag. Begge reiser med Lyns førstelag til Troms søndag, der laget møter Finnsnes på ettermiddagen. Da vi snakket med Høglien lørdag kveld, visste han ennå ikke hvem som kom til å stille fra start i den kampen.

Simen Høglien er godt oppdatert på Valdres FK. Han har selv sett to av årets kampenr, i tillegg til at han har god kontakt med flere av Valdres-spillerne. En må derfor regne med at Lyn er godt forberedt på hva som venter dem, og at de kommer til å ta sine forholdsregler. En bør ellers være forberedt på at Lyn er bedre enn tabellen viser, og at de har hatt en del marginer mot seg i vår. Laget er ellers trukket to poeng for bruk av ikke spilleberettiget spiller.

Hos Valdres må Jonas Jørgensen stå over etter tre gule kort, og Erlend Flaten er fortsatt ute. Flaten er riktignok i forsiktig trening igjen etter arm-og kragebensbrudd, men spiller vel neppe kamp før til høsten. Det samme gjelder Lars Fredrik Brateng, som er tilbake  i trening etter korsbånd-operasjonen, men her er det sannsynligvis enda lengre fram.

Kampstart på Blåbærmyra er kl. 19.30.