Suksess på Lillehammer!

Damelaget stod for en sterk prestasjon torsdag kveld da de slo Lillehammer hele 4-1 på bortebane. Lillehammer stod før kampen med to seire og ett tap, og blir regnet som et av de bedre laga i avdelingen.

Trener Morten Buene forteller at Valdres kom meget bra i gang og nærmest rundspilte Lillehammer de første tjue minuttene. May Liss Leithe gjorde 0-1 eetter 12 minutter, og Marte F. Rabben doblet ledelsen ti minutter seinere etter et Valdres-angrep med flotte kombinasjoner. Etter dette jevnet kampen seg ut, og det var sjanser til begge lag. Lillehammer reduserte til 1-2 etter 25 minutter, men Valdres la på til 1-3 like før pause da Anja Kampen Hamre headet inn en corner.

Buene forteller at Valdres hadde full kontroll i andre omgang. Anja Kampen Hamre scoret sitt andre for kvelden fem minutter ut i omgangen etter nok et godt angrep. Valdres-treneren framhever Monica Strand, Anja Kampen Hamre og nylig landslags-uttatte Kristin Hoilmen som lagets beste i kampen.

I forhold til forrige kamp, da det ble tap 1-5 mot Fart 2, var det stor framgang å sporte. Mot Fart var jentene tafatte og det ble for stor avstand mellom lagdelene, mens dette var rettet på nå. I tillegg var Fart 2 det beste laget Valdres-treneren kan huske å ha møtt i denne divisjonen! Neste oppgave blir mandag (2.pinsedag) mot Nordre Trysil på Blåbærmyra kl. 15.00

Spillestallen er fortsatt tynn, og ble enda tynnere da Pia Wetlesen fikk revet av leddbåndet i ankelen i første kamp. Pia er dermed ute i alle fall vårsesongen, og i vestre fall resten av året.

Laget:

1 Thea Sandsengen