Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Nytt besøk fra Oslo

Nordstrand er et lag Valdres FK aldri tidligere har møtt. Lørdag tar de turen til Blåbærmyra, med den tidligere Valdres-spilleren Prince Mambouana i spissen. Erlend Flaten & Co. er klare til å sparke i fra.

Nordstrand har åpnet sesongen godt, med tre seire og et tap. Tapet kom mot opprykkskandidat Ready. I forrige kamp ble det 1-0 mot Oslo City, etter at Prince Mambouana headet et frispark i mål. Prince har som kjent en fortid i Valdres, da han spilte her sesongen 2011. Joakim Wiik er vel eneste gjenværende fra Valdreslaget den gangen, men han har sikkert et og annet å fortelle lagkameratene om Prince Mambouana.

Trener Atle Johannessen er usikker på hva som venter på lørdag. - Det er et faktum at Valdres til nå har spilt mot lag nr. 10, 12, 13 og 14 på tabellen, så dette vil trolig bli den tøffeste testen så langt, mener Johannessen. Troppen er nå så å si skadefri; Morten Nerli og Sindre Lokreim Bolstad er på veg tilbake etter skade, men kampen kommer kanskje i tidligste laget. Joakim Wiik måtte ut i kampen mot Skårer pga, vond akilles, men spiller trolig fra start i morgen. Ellers rapporteres alle friske og raske.

Valdres er i øyeblikket nr. 2 på tabellen, på dårligere måforskjell enn serieleder Frigg.