Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

God opptakt til nasjonaldagen

Valdres var best i begge ender av banen og tok en overbevisende 4-0 seier mot Hallingdal 16. mai. Den bakre femmeren avviste alle forsøk fra hjemmelaget sin side: Morten Nerli, Joakim Wiik, Kert Kütt, Thomas Brekken og Jostein Hauge Volden.

Etter seks kamper har Valdres bare sluppet inn to mål i årets tredje divisjon. Lørdag viste divisjonens sterkeste forsvar seg igjen fram, og bare ved en anledning slapp de Hallingdal til med en farlig mulighet. Da viste til gjengjeld keeper Kert Kütt sin klasse.

I en spillemessig jevn kamp på Gol viste Valdres kvalitet i begge ender av banen: Tette bakover og effektive framover. Det stod 0-2 til pause, etter at Thomas Brekken hadde skrudd et frispark i mål fra 17 meter og Haris Heremic snappet en ball og satt den sikkert bak halling-keeperen.

I andre omgang fortsatte Valdres å tette igjen bakover, mens Dan Mönell etterhvert satte spiker nummer tre og fire i halling-kista mot slutten av kampen. Dermed ble det overbevisende sifre i en tilsynelatende jevnspilt kamp.

DSC_1822.JPG

Thomas Brekken forklarer Odd Nyhagen hvordan han skrudde frisparket forbi muren og Hallingdals keeper.

Hallingenes trener kunne etter kampen konstatere at laget hans hadde vært for gavmilde i forsvar. Laget ga for lett fra seg ballen, noe valdrisene straffet dem knallhardt for.

Dagens publikumspris går til Hallingdal FKs speaker, som tacklet motgangene på banen med avvæpnende humoristiske kommentarer. Som seg hør og bør ble tilreisende valdriser tatt  i mot på beste måte, og vi ønsker hallingene hjertelig velkomne til Blåbærmyra den femte september!

PS! I en overraskende fairspilt kamp kunne dommer Kristoffer Helgerud helt la være å ta fram gule og røde kort! Slik skal det være mellom gode naboer!