Anja tok fram storslegga

Anja Kampen Hamre banket inn fire mål for Valdres i dagens kamp mot Nordre Trysil. Flere mål ble det ikke i oppgjøret på Blåbærmyra, som altså endte 4-0.

Valdres kom noe tregt i gang, og den første halvtimen var relativt jevn. Men valdrisene var farligst i angrep, så vi hadde en mistanke om hvilken vei det kom til å gå. Ettersom Øyfrid Sørumshaugen måtte stå over dagens kamp med sjukdom, ble det Anja Kampen Hamre som måtte ta ansvaret for scoringene. - En oppgave hun løste relativt greit.

35 minutter var gått da Anja startet målshowet. Valdres kom fint fram på høgresida og Anja satte innlegget i mål. Tre minutter senere fikk hun stå alene på tjue meter, og benyttet anledningen til å feie ballen i nettet med en knallhard markkryper.

Etter pause styrte Valdres det aller meste, og Anja fortsatte der hun slapp. Tre minutter ut i omgangen fikk hun ballen etter at Lene Persstuen hadde gjort flott forarbeid på venstre kant. Skuddet fra rett utenfor sekstenmeteren var dagens peneste, og Trysil-keeperen var sjanseløs. 4-0 ble det kvarteret seinere; også dette var et hardt skudd fra utenfor 16-meteren. Kristin Holmen og May Liss Leithe hadde sjanser til å lage både nummer 5 og 6, men det var bare Anja som greide å få ballen i mål denne kalde regnværsdagen på Blåbærmyra.DSC_2128.JPG

May Liss Leithe var nær scoring ved flere anledninger.

Trener Morten Buene var godt fornøgd med tre poeng, men syntes ikke at spillet var mer enn passe. Prestasjonene var mindre gode enn mot Lillehammer i forrige uke, mente han.  Dersom jentene greier å vinkle fremspillene bedre vil det bli enda flere mål, mener Valdres-treneren, som nå kan konstatere at laget hans nærmer seg toppen i tredje divisjon.

PS! Lillian Randby debuterte i dag, og ser ut til å bli et godt tilskudd til laget!

Dagens lag: Thea Sandsengen, Lene Perstuen, Mari Hovi Viken, Mariann Nereng Berg, Lillian Randby, Kristin Holmen, Marte Rabben, Monica Strand, May Liss Leithe, Inger Asheim, Anja Kampen Hamre, Andrea Skattebo, Hanne Bergene