Videre til første runde

Valdres FK slo Ottestad 4-1 og gikk dermed videre til første ordinære runde i NM. Og valdrisene gjorde det med underholdende og god fotball. Joakim Halvorsen (bildet) ble kåret til dagens beste.

Valdres spilte en meget bra første omgang i kveld. Alt etter 8 minutter tok laget ledelsen ved Dan Mönell. Svensken brukte musklene mot et nølende Ottestad-forsvar og satte ballen i mål. Valdres fortsatte med stort tempo og høg innsats, og viste til tider spill av meget god klasse. Mot slutten av omgangen fikk Joakim Halvorsen ballen ute på høgre kant, la inn til en udekket Haris Heremic som sendte ballen i nettet. 2-0 holdt seg til pause, og Valdres gikk av banen til stor applaus fra de frammøtte.

Andre omgang ble mindre bra spillemessig. Ottestad kom mer med i kampen, men uten å være altfor farlige. Isteden satte Valdres inn 3-0 etter omkring 70 minutter. Igjen var det et innlegg fra Halvorsen som Heremic satte forbi keeper. 4- 0 kom fem minutter senere etter dagens fineste angrep. Dan Mönell gikk fra egen halvdel forbi flere Ottestad spillere, før han slo en presis ball over Ottestads forsvar og på hodet til en framstormende Joakim Halvorsen. Halvorsen headet kontrollert over keeper og i mål.DSC_0717.JPGErlend Flaten gjorde en meget god kamp på høgre back.

Ottestad fikk straffe ettrer 91 minutter og scoret såvidt. Kert Kûtt fikk fingrene på ballen, men greide ikke å holde den ute. Dermed 4-1 til slutt og Valdres FK klare for første ordinære runde i cupen.

Valdres leverte en solid kamp i kveld. Det som særlig imponerte de frammøtte, - som hadde fjoreårets prestasjoner i friskt minne, var intensiteten og trøkket  laget viste. Det ble løpt mer og fortere, kjempet hardere og vist mer entusiasme enn på lenge. Dette lover godt for sesongen 2015.

Startoppstilling:

Kert Kûtt, Thomas, Brekken, Jostein Hauge Volden, Øyvind Lund, Erlend Flaten, Jonas Jørgensen, Morten Nerli, Joakim Halvorsen, Erlend Sæbu, Dan Mönell, Haris Heremic

Inn i 2. omgang: Joakim Wiik, Sindre Lokreim Bolstad og Kasper Dyve