Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Sikker seier mot Oldenborg

Valdres imponerte ikke i dagens seriekamp på Blåbærmyra, men hadde likevel få problemer med å slå Oldenborg 3-0. Erlend Sæbu (bildet) satte inn mål nummer to.

Det var klart fra start hvilket lag som var best. Selv om Oldenborg hadde en del teknisk gode spillere og fikk til noen gode oppløp på høgresida, var ikke laget som helhet på nivå med Valdres. Det tok likevel 38 minutter før hjemmelaget fikk ballen i mål. Haris Heremic utnyttet en miss i Oldenborgs forsvar, rundet keeper og satte ballen enkelt i mål.

Oldenborg kom bedre med etter pause, men keeper Kert Kûtt hadde likevel en rolig dag på jobben. Selv om spillet til Valdres ikke satt som det skulle, hadde vi god kontroll bakover. Etter 67 minutter gjorde Erlend Sæbu 2-0. Sæbu fikk ballen på bakerste stolpe etter corner og satte den sikkert i mål. Oldenborg ga likevel ikke opp og helt på tampen av kampen produserte de sin eneste skikkelig målsjanse i kampen. Men estlenderen i Valdres-målet gjorde en kjemperedning helt nede ved stolperota.

Dan Mönell satte et flott punktum da han gikk alene fra egen halvdel og satte ballen i mål i det nittiende minutt. Kütts redning og Mönells scoring ble dermed høgdepunkt i en ikke altfor velspilt kamp.DSC_1062.JPG

Glade gutter: Kasper Dyve, Kert Kütt og Haris Heremic

Valdres manglet noe trøkk og tempo i spillet i dag, men det er godt å se den defensive tryggheten i laget. Og det er en god egenskap å vinne på en ikke altfor god dag.

Keeper Kert Kütt ble kåret til beste Valdres-spiller.