Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Klart for cup-drama på Myra

Det ligger til rette for god, gammeldags cupstemning på Blåbærmyra onsdag kveld når Ottestad kommer på besøk. Laget fra Hedmark er et nytt bekjentskap for Valdres FK, og trolig blir det et jevnt og hardt oppgjør om retten til å spille første ordinære cuprunde.

Ottestad spiller i likhet med Valdres i tredje divisjon. Valdres-trener Atle Johannessen mener Ottestad er et habilt tredjedivisjonslag, men er ellers usikker på hva som venter. Ottestad har mistet mange av spillerne fra i fjor, og laget har vist noe varierende resultater i treningskampene.  Uansett vil det nok bli en hard test for våre gutter.

For Valdres er Ørjan Hippe Sørflaten ute pga. sjukdom, men ellers kan Johannessen stille en fulltallig tropp. Joakim Wiik, som måtte ut med strekk i andre omgang mot Follebu, er klar til innsats igjen. Ellers ligger det an til at Dan Mönell spiller sin første obligatoriske kamp for Valdres.

Atle Johannessen ønsker seg naturligvis en plass i første ordinære cuprunde, men er noe usikker på om Valdres FK er gode nok til å nå Ullevål i år. Derimot kan et cup-avansement åpne for topp motstand i neste runde, slik vi husker fra oppgjørene mot HamKam, Hønefoss og Brann. Det begynner å bli lenge siden sist det var skikkelig cupstemning på Myra!

Vi ønsker velkommen til et spennende cupoppgjør!