Åpnet med uavgjort

Damelaget åpnet årets serie med 1-1 mot Kongsvinger 2 på Blåbærmyra i dag. Det var et greit resultat i en jevn kamp. Bildet: Kristin Holmen i godt driv.

Valdres åpnet sterkt med vinden i ryggen og presset Kongsvinger tilbake på banen. 1-0 ble det etter 8 minutter, da Øyfrid Sørumshaugen fikk lurt ballen i mål på bakerste stolpe etter corner. (Se bildet). Men gjestene fra Glåmdalen utlignet bare et par minutter seinere, og kunne snudd kampen like etter da de fikk et korrekt idømt straffespark. Men heldigvis for Valdres gikk straffesparket til side for mål.DSC_1432 - Kopi.JPG

Kongsvinger kom etterhvert bedre med, og kampen var jevn de siste 80 minuttene. Kongsvinger var alt i alt farligst framfor mål, men den aller største sjansen fikk Øyfrid Sørumshaugen da hun kom alene med keeper et kvarter før slutt. Men Kongsvingers gode keeper greide å avverge skuddet. Ellers ble det mye dueller og lite finspill, og to gode keepere tok det vesle som kom av målsjanser.

Valdres stilte i dag med fire jenter som debuterte i 3. divisjon, og trener Morten Buene var fornøyd med ett poeng etter en vinter og vår preget av mannskapsmangel. Det han ikke var fornøyd med var at både Pia Wetlesen og Lene Perstuen måtte ut med skader. Er det noe laget ikke trenger akkurat nå, så er det skader.

Motstander Kongsvinger 2 var et robust og godt lag, som vi venter kommer til å kjempe i toppen av årets tredje divisjon.