Målrikt i Hallingdal

Damelaget testet i kveld formen mot damene fra nabodalføret. Det endte ned Valdres-seier 7-2, etter at hallingene hadde ledet 2-1 til pause. Øyfrid Sørumshaugen (bildet) var i scoringshumør.

Kveldens kamp var damenes andre treningskamp for vinteren. For et par uker siden ble det tap 2-6 mot Raufoss på Toten, men i dag ble det altså klar seier mot et lag på samme nivå.

Hallingene rykket opp fra 4. divisjon etter fjoreårets sesong, og har i følge Valdres-trener Morten Buene et godt og spillende lag. Hallingene ledet da også 2-1 etter første omgang, men Valdres skapte en mengde sjanser. En god halling-keeper stod i vegen for flere scoringer. Men det var bare et tidsspørsmål før scoringene kom, og i andre omgang var valdrisene ustoppelige. Kveldens scoringer ble satt inn av Kristin Holmen, Øyfrid Sørumsgaugen (4) Andrea Kjeldsrud og Anja Kampen Hamre.

Nevnte Andrea Kjeldsrud kommer fra Nordre Land, og blir forhåpentligvis Valdres-spiller i løpet av våren. Det vil ifølge Buene være en stor styrke for laget. Ellers imponerer ungjentene Andrea Skattebo (99-årgang) Kristin Holmen (2000)  og Ingrid Elise Klosbøle Evenstuen. Trener Buene håper også på tilgang på lovende og ambisiøse spillere fra andre klubber i Valdres. Foreløpig er spillerstallen svært knapp, men en håper at storscorer Anita Strand vil være tilbake på forsommeren etter langvarig skade.

Seriestart er 26. april.