- Stor framgang!

Valdres tapte i kveld 0-2 for Gjøvik-Lyn på Gjøvik Stadion. Tross nederlaget var det stor framgang fra første treningskamp i Årdal, mener trener Atle Johannessen. Bildet: Joakim Halvorsen, som startet på topp for Valdres.

Gjøvik-Lyn brukte hele seniorstallen i kveld og stilte med to jevngode ellevere. Hjemmelaget dominerte første omgang og ledet 2-0 til pause. Det var fortjent, ifølge Johannessen, som likevel er småirritert over måten målene kom på. Det var dårlig klareringsspill og halvvegs tapte dueller som gjorde at ballen til slutt rullet Gjøviks veg. I andre omgang greide valdrisene å heve seg slik at denne omgangen endte 0-0.

Treneren er fornøyd med at unggutta fremstod som tøffere i dag enn forrige gang. - De greide å gi litt juling tilbake, som han formulerer det. Ellers er Johannessen godt fornøgd med andre omgang, mens første ikke var mer enn passe.

Valdres stilte med tre nye karer i kveld. Danske Jonas Jørgensen spilte på defensiv midtbane, og får mye skryt av treneren. -Jørgensen er god med ballen, en ballvinner og han er flint til å ta tak. Han begynte litt forsiktig, men spilte seg stort opp etterhvert. - En mann vi får mye nytte av, sier Johannessen.

Valdres hadde i kveld to estlendere på prøvespill. I mål stilte Kerp Kûtt, 34 år gammel, som i fjoreårets sesong var med på å rykke opp fra første divisjon til eliteserien i Finland. Kûtt kom til Fagrenes seint i går kveld, og kan bli Valdres-spiller om partene blir enige. Det samme er tilfelle med Jamar Toomet (25), også han estlender. Toomet har spilt på øverste nivå i hjemlandet, og blant annet deltatt i kvalifisering til Champions League. De to estlenderne vil kunne bringe sårt tiltrengt rutine til et ungt Valdres-lag, dersom alt det praktiske lar seg ordne.

Startoppstilling: (4-2-3-1)

Kûtt

Flaten   Wiik   Hauge Volden     Brekken

Lund     Jørgensen