Valdres sløste med sjanser og poeng

Det var bortelaget fra Oslo  som tok ledelsen etter 13 minutter på Blåbærmyra. Etter et par halvklareringer i Valdres-forsvaret kunne en Grei-spiller sette ballen i mål fra kort hold. Men Valdres dominerte i spill og sjanser og snudde kampen med to kjappe skåringer. Først headet Haris Heremic i mål etter etter ypperlig overlegg fra Lars Emil Sætrang. Deretter var det Thomas Brekken som satte inn et frispark fra vel 20 meter, så vidt vi kunne se gikk skuddet via Heremic og i mål.

Det fortsatte med store sjanser til begge lag. Valdres-forsvaret opptrådt i blant i ren kamikaze-stil, og ga bortelaget store muligheter. Til gjengjeld headet Halvorsen utenfor og Haris Heremic satte ballen i stanga før pause.

DSC_5204.JPG

Valdres fortsatte med å skape en rekke muligheter i starten av andre omgang, men det var Grei som skåret først. Et skudd forandret retning via Valdres-forsvaret og satte Kert Kütt ut av spill. Dermed 2-2. Men Haris Heremic var frampå igjen bare et par minutter etter og satte inn 3-2 etter en god enkeltmannsprestasjon.

Etter 59 minutter kunne Thomas Brekken punktert kampen på straffespark, men skuddet var for dårlig plassert og keeper reddet uten større problem. Deretter kunne Dan Mönell avgjort, men lobben traff tverrliggeren. Istedet var det bortelaget som utlignet til 3-3 da en Grei-spiller fikk stå helt alene på 7-8 meter og heade ballen i mål.

Valdres viste mye godt angrepsspill i dag, og burde hatt langt flere mål enn de tre som kom. Bakover skjedde det mye rart, noe gjestene fra Oslo visste å utnytte til å få med seg et heldig poeng. Hos Valdres viste Sanin Muminovic hvilken klassespiller han er, med eminent ballbehandling og stor pasningssikkerhet. Lenger framme fikk Haris Heremic vist seg fram med tre skåringer.  Men laget som helhet er pr. i dag noe for ujevnt til å blande seg inn i toppen.

Drageberget kåret igjen Joakim Halvorsen til dagens mann.