Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Borteseier!

Valdres tok en etterlengtet borteseier da det ble 2-1 over Lyn 2 på Kringsjå sent mandag kveld. Etter fire strake bortetap smakte det ekstra godt med tre poeng i hovedstaden.

Det var Dan Mønell som ga Valdres ledelsen etter 22 minutter. Mönell førte ballen fra langt inn på egen halvdel, rundet det som var av motspillere før han satte ballen i mål. - En oppvisning av tempo og ballbehandling, var Atle Johannessens karakteristikk.

Lyn utlignet i andre omgang, men Valdres sikret seieren ved Haris Heremic etter 85 minutter. Det var et meget bra angrep fra Valdres, der ballen gikk fra Dan Mönell via Anders Grøndahl og til Haris, som headet i mål.

Valdres hadde i tillegg et par kjempesjanser ved Haris og Sanin Muminovic, men to mål rakk altså til en etterlengtet borteseier. - Laget fungerer ikke på samme måten som i vårsesongen, sier trener Johannessen, men det er heller ikke å vente etter alle utskiftingene. Denne gangen måtte Erlend Sæbu over med karantene, men han er tilbake til årets siste heimekamp kommende lørdag. Det er også sannsynligvis Thomas Brekken, som måtte byttes ut mot Lyn etter et kraftig støt i de bakre regioner.

Laget:

1 Kert Kütt