Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Store utskiftinger i A-stallen

Mange har forlatt Valdres FK etter nedrykket sesongen 2014. Men lovende juniorer er klare til å overta, og kanskje blir stallen forsterket med noen erfarne spillere fram mot seriestart. Robert Rabben (bildet) bytter ut Valdres-drakta med Kongens klær.

Av spillere som var med høstsesongen 2014 har disse forlatt Valdres FK:

Tomas Varpestuen: Til Lillehammer

Stig Karenstuen: Til Lyn Oslo

Alv Holø: Til Lillehammer

Simen Høglien: Til Lyn Oslo

Andreas Dyve: Til Kjelsås

Kristoffer Jeppsson og Jesper Modig: Hjem til Sverige

Gustav Heldal: Til Skarphedin, Telemark

Robert Rabben: Avtjener verneplikt

Henrik Fossholt: Bor i Oslo. Uklart om evnt. ny klubb.

Det er likevel en del spillere med andredivisjonserfaring igjen. Dette gjelder i føstre rekke bakover på banen, der Joakim Wiik nå er kvitt skadeproblemene, Øyvind Lund fortsetter og det samme gjør Thomas Brekken, Jostein Hauge Volden og Erlend Flaten. Dermed skal vi kunne stille en bakre firer med god erfaring.

Framover på banen er det tynnere. Ungguttene Ørjan Sørflaten og Erlend Sæbu fikk en del spilletid i fjor, og kommer nok til å få enda mer i år. Om Desmond Chappy stiller denne sesongen er ennå uvisst. Andre unggutter som er aktuelle er Kasper Dyve, Morten Nerli, Sindre Lokreim Bolstad, Joakim Halvorsen og Erland Meldal. Lars Fredrik Brateng  må derimot operere korsbandet, og er ute for sesongen.

Det store problemet er i øyeblikket keeperplassen. Unge Knut Ole Ranheim har deltatt noe på trening, men blir neppe A-keeper. Det har vært forsøk på å overtale "Baja" til et come-back, men uten resultater.

Trener Atle Johannessen er helt klar over at spillerstallen foreløpig er liten og svært ungdommelig. Han håper derfor å få på plass noen erfarne spillere i løpet av vinteren. - Det blir feil å legge alt ansvaret på så unge gutter, sier han. Vi ønsker oss en keeper, et par midtbanespillere og en spiss. Mye skal klaffe, f.eks jobb og bolig, men jeg er optimistisk med tanke på å få det til, sier Johannessen.

Første treningskamp går i morgen, onsdag, i Årdal. Valdres-laget blir en blanding av senior- og juniorlaget som stilte på Beitostølen i helga. Vi kommer tilbake med resultatet onsdag kveld.

PS! Hardkjøret fortsetter på trening. I dag kunne treneren registrere førstemann som spydde under kondisjonstreninga...

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land