Beitostølen Cup er i gang

Alle tre lagene til Valdres FK var i aksjon da Beitostølen Cup ble innledet fredag kveld. Her får du resultatene. Bildet: Marte Frydenlund Rabben med stø kurs for mål.

Juniorlaget imponerte i åpningskampen ved å vinne 3-0 mot et sterkt STEIL fra Gudbrandsdalen (som forøvrig vant sine to øvrige kamper). Neste motstander var Dokka Sportsklubb. Også her begynte det bra; valdrisene tok ledelsen 2-0, men gjestene fra Land kom tilbake og greide å utligne til 2-2 fem sekunder før slutt. I siste kamp ble det tap 1-3 mot Gjøvik-Lyn 1, og juniorene endte dermed på tredje plass i gruppa. Det er verdt å merke seg at alle motstanderne var seniorlag, så det er all grunn til å være fornøyde med prestasjonene.DSC_9947.JPG

Even Solberg setter inn 2-0 mot Dokka.

Senior herrer ødela nok mulihhetene for avansement gjennom en svak første kamp. Her ble det 1-2 tap mot Torpa Toppfotball, som forøvrig er et bedre lag enn det høres ut til. Midtstopper Øyvind Lund voktet målet i denne kampen, i mangel av en "ekte" keeper. Det gikk forøvrig bra så lenge Lund holdt seg  i mål... I kamp to hadde trener Atle Johannessen gitt instrukser om et høyere balltempo, og Snertingdal fikk problemer fra første spark på ballen. Kampen sluttet hele 13-2 til Valdres FK. Avslutningen mot Gjøvik-Lyn 2 ble en spennende affære, som Valdres til slutt tapte 1-2. Keeper her var Thomas Brekken, som i likhet med Lund trivdes best utenfor målet, men som også vartet opp med flotte parader når anledningen bød seg.

Jostein Hauge Volden er på plass i Valdres-forsvaret.

Damelaget åpnet med to seire mot Øystre Slidre/Rogne junior, henholdsvis lag 1 og 2. Sifrene ble 5-2 og 4-0. Damene gjorde to solide matcher og hadde små problemer mot lettere jenter fra Øystre. Laget gjennomførte to matcher til fredag kveld, mot Øystre Slidre og OSI, men grunnet sein kampstart har vi ikke fått resultatet her.