Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Travel høst for damene

Damelaget til Valdres FK har hatt en travel høst så langt, delvis på grunn av hengekamper fra vårsesongen. Fire kamper på elleve dager har gitt en seier, ett tap og to uavgjort. Bildet: Monica Strand

3.divisjon

Valdres  0 - 4 Kongsvinger

Her møtte vi et lag som var veldig ballsikre, og som i følge trener spilte sin beste kamp for sesongen.

Vi hadde to gigasjanser i starten av kampen, men fikk ikke uttelling. Kongsvinger tok gradvis over, men mesteparten av spillet foregikk fra 16meter til 16meter. Kongsvinger scoret to mål i slutten av 1. omg. , og kunne gå til pause med 2-0 ledelse. Om 1. omgang var jevnspilt, tok Kongsvinger kommandoen i 2. omg, og trøkket oss bra bakpå. De puttet to mål til bak vår keeper i slutten av 2.omg, slik at sluttresultatet ble 0-4.

Mariann ble dagens valdres-spiller !

Lillehamer 1 - 1 Valdres FK

Her skulle vi virkelig reise kjerringa! Vi styrte kampen i 75 minutter, og hadde mange sjanser.

Mye bra pasningsspill, og flinke til å flytte laget samla.

Øyfrid scorer for oss i 1.omg, men motstanderen reduserer et godt stykke ut i 2. omg.

Thea (keeper) ble dagens valdres-spiller !

Valdres 1 - 1 Elverum

Denne kvelden gjestet serielederen Blåbærmyra!

Elverum var tidlig frempå med et stolpeskudd etter et knapt minutt. Etter dette bølget spillet litt fram og tilbake. Vi var flinke til å gå i duellene, og ga ikke Elverum ro med ballen. I slutten av omgangen fyrte Anja av et kjempeskudd, som Elverum-keeperen slo i tverrligger. Det var nære !! Etter to minutt av 2.omg er Elverum frampå og lager 0-1. De presser oss litt det følgende kvarteret, men så kommer vi tilbake. Spillerne bretter opp ermene, trør til og vinner mange dueller. Etter ca. 78 min utnytter Marte at motstanderen sover litt i presset. Hun tar med ball, og plasserer den nydelig i motsatt kryss. 1-1. På slutten blir det svært spennende, men vi rir det av. Kjempeinnsats av laget i dag J . Vi merker at formen er i anmarsj hos flere av spillerne.

Valdres 2 - 1 Fart

Mandag 1. september er vi vertskap for Fart2. Vi er spente om vi vil fortsette fremgangen vi har hatt de siste kampene.

Laget: Thea, Silje, Mariann, Eva Kr., Hanne, Monica, Solveig, Anja, Marte, Lena, Øyfrid, Pia, Thea

1. 50 min

1. 55 min Thea (Mariann)

2-1   85 min  Anja

Før kampen fokuserte vi på at vi måtte opptre samla i presset, passe avstandene, være gode i duellspillet, og få opp kommunikasjonen. Offensivt skulle vi være flinke til å strekke, gjøre oss spillbare, sette opp 2:1 situasjoner, og prøve å bruke mer 3.mannsbevegelse.

Vi spilte oss til et par gode sjanser i 1.omg. Fart hadde sin største helt i slutten av 1.omg. men Thea sto på riktig fot, og var kjapt nede og tok skuddet. Spillet bølget mye fram og tilbake mellom de to 16-metrene. Det var trøkk i duellspillet, og laget var flinke til å jobbe for hverandre. Begge laga tok for seg i duellene, og midt i 1.omg tørnet Anja og en spiller fra Fart sammen i en hodeduell. Det gjekk heldigvis, etter omstendighetene, bra for begge to. Anja fortsatte kampen med en liten «Donald-kul», mens Fartspilleren måtte besøke legevakta, og ble honorert med 4 sting.

Vi pratet litt i pausen om noen små justeringer som måtte til, bl.a. bli mer nøye på å sperre utsiden, tvinge de til å spille inn sentralt. Fortsette å flytte laget kjapt etter og være nøye med avstand mellom 1. og 2. forsvarer.

2. omgang var fem minutter gammel da Fart scoret fra et hjørnespark.

Fem minutter senere var det vår tur til å score. Mariann la et hjørnespark, og Thea steg til værs som fugl Fønix, og stanget ballen i nettaket. Der hadde vi gode innløp, og mange spillere rundt der ballen landet. 1-1, og like langt. Spillet bølget frem og tilbake, gode sjanser til begge lag. Midt i omgangen tok Marte med ball, avanserte forbi 3 motstandere og satte ballen 3 cm til høyre for stanga. Pia var også farlig frampå et par ganger med gode skudd. Øyfrid jobbet seg også til flere gode sjanser, men det gjekk hårfint utenfor, eller over. I motsatt ende hadde Thea en feberredning på skudd nede til venstre. Det var en utrulig fartsfylt kamp, og en del ble nok imponert over hvor mye krefter som bodde i jentene. Etter 85 minutter fikk Øyfrid frispark fra 20 meter. Anja ladet, og satte ballen inn ved stanga, utagbart for keeper. Kjempemål , og 2-1 til oss !!

Resten av kampen ble en nervepirrende affære. Fart hadde ballen mest, men forsvaret vårt hadde kontroll. Dette var en utrolig lagseier, der hele laget sto frem. Det blir vanskelig å plukke frem noen, men Anja, Thea S, Lena og Marte var veldig toneangivende!

Neste kamp for jentene er J-19 kamp mot Biri hjemme på myra torsdag kl. 19.30

Morten Buene