Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Børstad Kunstgress
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Fikk juling av Elverum

Valdres kjempet godt mot Elverum, men måtte finne seg i at hedmarkingene var ett hakk sterkere også denne gangen. Bildet: Henrik Fossholt var en av dem som måtte tåle mye juling i dag.

For Valdres var Joakim Wiik og Terje Sanne ute pga. skader. Trener Atle Johannessen valgte å kjøre Henrik Fossholt opp på midtbanen, mens unge Erland Flaten kom inn på høgre back istedenfor Robert Frydenlund Rabben.

Elverum tok straks tak i kampen, mens Valdres hadde  problemer med å få til noe spill det første kvarteret,. Riktignok greide valdrisene å jobbe seg inn i kampen etterhvert, men kunne ikke hindre at Elverum tok  ledelsen etter 26 minutter da en corner ble headet i mål. 0-2 ble det like før pause på en merkelig situasjon. Henrik Fossholt ble lagt ned langt inne på Elverums halvdel, og de fleste ventet på at dommeren skulle blåse. Det gjorde han ikke, isteden ble ballen spilt framover, der keeper Varpestuen og midtstopper Lund misforstod hverandre og Elverum kunne trille ballen rolig inn i Valdres-buret.

Elverum dominerte første omgang, men Valdres gjorde et ærlig forsøk på å innhente ledelsen etter pause. Men til tross for at vi matchet Elverum godt i banespillet, ble det lite sjanser ut av det. Istedet kunne bortelaget øke til 0-3 etter at et langt innlegg fra høgresida ble sendt videre i mål. Dermed ble det en klar seier og tabell-ledelse til Elverum, mens det nå ser mørkt ut for våre gutter.

DSC_8201.JPG

Drageberget kåret Kristoffer Jeppsson (bildet) til dagens valdris.

Startoppstilling:

Varpestuen