Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Andre seier på to dager

Valdres G16 tok en ny seier søndag ettermiddag.  Denne gangen mot sammenslåingsklubbene Kapp/Skreia/Bøverbru/Eina, på Eina gressbane.

Sant skal sies. Vi er veldig heldige som ikke ligger under ved pause. En glimrende Knut Ole i målet, hindrer flere opplagte mål for motstanderlaget. I denne omgangen har vi generelt altfor dårlig press på ballfører, store avstander mellom forsvar og midtbane,samt at vi blir stresset av aggressive motstandere som gjør at vi veldig sjeldent klarer å holde ballen i laget i mere en 3 trekk om gangen.

André omgang er langt bedre fra vår side. Vi for komprimert laget vårt i mye større grad. Forsvaret står mye tøffere oppe i motstandernes angrepspillere, slik at rommet mellom våres forsvar og midtbane blir mindre.
William gjør 0-1 på egenhånd etter 65 min, da han fra midtbaneposisjon forserer halve Eina,før han kontrollert plasserer ballen til side for keeperen og i mål. En glimrende enkelprestasjon.
Mål preger kamper, og plutselig er det motstanderlaget som blir stresset. Det i første omgang så ballsikre motstanderlaget, begynner og gjøre  merkelige ting mot aggressive Valdresinger. Vi gjør 0-2 ved Bendik Strand Moen, etter at han presser keeperen til å gjøre feil på et tilbakespill. 0-3 kommer ved samme mann etter et gjennomspill fra Jonas Strandbråten.
Motstanderne reduserer til 1-3 etter at vi ikke for avklart på en døball. Bendik scorer hattrick og 1-4,etter at han nok en gang løper fra motstandernes forsvar, etter målgivende nr 2 fra Jonas. 2-4 kommer etter det jeg mener er et feil idømt straffespark rett før slutt.

I tillegg til 3 poeng tar vi med oss en god andreomgang fra denne kampen. Innsatsen og stå på viljen er virkelig til stede i denne omgangen. Hele laget fremstår på en helt annen måte i denne omgangen. Synes allikevel Knut Ole er i særklasse av våres spillere. Du verden for en matchvinner vi har der.  Ellers er Øystre Mafiaen veldig toneangivende i det offensive spillet vårt, med fart og evnen til å true et bakrom. Synes også Kai Noe gjør mye bra som venstre kant.

Neste kamp for G16,  er søndag 21/9 Kl 17.00, på myra mot Gran.