Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Wiik leder laget også mot Byåsen

Det er bare formaliteter som gjenstår før Atle Johannessen undertegner kontrakten med Valdres FK. Denne vil i første omgang gjelde ut året. Hvis alt går som planlagt vil Johannessen overta treningene førstkommende mandag. Dermed blir det Joakim Wiik som fortsetter som sjef også denne helga, med Tony Strande som assistent på benken.

Gunnar Dahlen, ny sportssjef i Valdres FK, sier at stallen pr. i dag er større enn den har vært på lange tider. De fire som var klare til Raufoss-kampen er fortsatt med. I tillegg har Anders Ellingsæter undertegnet for klubben, og Alv Holø vil signere til helga. Spenningsmomenter er da om Wiik gir noen av nykommerne tillit fra start, eller om han satser på godt trente juniorer i stedet.

Motstander Byåsen har gjort sine saker bra i høst, med uavgjort mot Elverum og seier over Rødde og Nybergsund. Det blir derfor ingen lett kamp på lørdag, og bookmakerne har Byåsen som klare favoritter. Men Valdres trenger poengene mest, og vil nok gi alt for å sende trønderne tomhendt tilbake over flya. Vårkampen i Trondheim endte 3-3.