Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tap i Molde

Træff slo Valdres 2-0 i dagens kamp, og åpnet dermed en luke på sju poeng mellom de to lagene. En lobb og et straffespark sørget for hjemmeseier.

Før dagens kamp måtte Terje Sanne kaste inn håndkleet pga. problemer med ankelen. Startoppstillingen ble dermed:

Varpestuen

R. Rabben      Lund   Karenstuen     Wiik

Dyve   Jeppsson     Fossholt     Høglien       Brekken

S. Rabben

Bytter:

Ellingsæter for Robert Rabben

Sørflaten for Brekken

Sæbu for Fossholt

Valdres hadde, ifølge trener Atle Johannessen, god kontroll på kampen det første kvarteret. Høglien hadde et skudd som kunne gitt Valdres ledelsen, men dessverre ble det stang ut. Valdres mistet etterhvert noe av aggressitiviteten, og etter 26 minutter kom 1-0 til hjemmelaget. Træff fikk en gjennomløpning, og kunne lobbe ballen over Varpestuen og i mål.

Valdres hadde planlagt å gå hardt ut i andre omgang, men greide ikke å komme skikkelig i gang før etter ca. 65 minutter. Etter dette ble det mer fart på spillet, men også større rom bakover ettersom vi kjørte på for utligning. Steffen Rabben hadde en stor sjanse for Valdres, men Træff-keeperen greide å få handa på bakllen. Etter 78 minutter fikk så hjemmelaget straffe etter èn mot èn situasjon i feltet. Dermed 2-0, og kampen var i realiteten kjørt.

Træff satset på fysisk fotball og slo mye langt, ifølge Johannessen. Han berømmer sine spillere for god innsats og vilje, men mener at det må jobbes med den defensive strukturen fram mot Molde 2 - kampen til uka.

Kampomtale i Romsdals Budstikke:

Kampen mot Molde 2 er flyttet til førstkommende fredag kl. 18.00 på Blåbærmyra.