Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Kongsvinger var sjanseløse

Valdres leverte til tider storspill da Kongsvinger ble slått 4-0 på Blåbærmyra i dag. Joakim Halvorsen (bildet) satte inn mål nummer to.

Valdres-juniorene fikk en pangstart i ettermiddag da det stod 2-0 alt etter åtte minutter. Først var det Kasper Dyve som satte inn en hard markkryper fra ca 20 meter. Deretter kom Joakim Halvorsen på et fint løp, fikk en flott 30-meterspasning fra Nerli, rundet keeper og satte ballen sikkert i mål. Resten av omgangen hadde Valdres et klart overtak i spillet, men var ikke helt heldige med siste og nest siste trekk.

I andre omgang hadde trener Tony Strande gitt beskjed om lavt press de første tjue minuttene. Kongsvinger hadde derfor ballen mye i denne perioden, men Valdres-forsvaret hadde ikke store problemer med å holde unna. Etter 65 minutter var det klart for 3-0, da Erlend Sæbu headet en corner i mål. 4-0 kom ti minutter seinere; Etter et godt Valdres-angrep kunne Sindre Bolstad sette ballen hardt og lavt bak Kongsvingers målmann.

Erlend Sæbu vinner i lufta og stanger inn 3-0.

Første omgang i dag var kanskje årsbeste fra Valdres sin side. Ballen gikk kjapt og for det meste presist, og det var meget bra bevegelse i laget. Det en kanskje kan innvende, var at laget ikke maktet å gjøre bruk av spissegenskapene til Ørjan Hippe Sørflaten. Men ellers er det å si at selv om A-laget sliter, står talentene i kø for å overta!

Trener Tony Andrè Strande kan konstatere at arbeidet gir resultater.

Startoppstilling:

Simen Kjellgreen, Erlend Flaten, Jostein Volden, Even Solberg, Kristian Hovi, Joakim Halvorsen, Kasper Dyve, Morten Nerli, Lars F Brateng, Erlend Sæbu, Ørjan Sørflaten

Inn i andre omgang:

Sindre Bolstad for Brateng   (46)

Erland Meldal for Sørflaten  (66)

Kjetil Berge Strandbråten for Sæbu  (69)

Simen Fugllien for Nerli   (83)

Eivind Ringen for Flaten  (83)

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land