Finspill på Toten

Valdres FK G19 1 møtte Toten til kamp på Lena fredag kveld. Kampen endte 5-1 til Valdres, men Toten scoret først.

Valdres fikk en vanskelig start, da det svært direktespillende Toten-laget utnyttet sin første sjanse for dagen og scoret 1-0 etter vel 10 minutter. Ledelsen holdt en god halvtime, men etter iherdig innsats og kriging fra Erland Meldal maktet Vegard Opheim å utlikne fem minutter før pause. Bare minutter senere scoret Joakim Halvorsen etter gjentatt kriging og knallinnsats i boks fra nevnte Meldal og målscoreren selv.

I pausen ble vi enige om å skru opp balltempoet, fokusere på sikring etter duell og samtidig forsøke å være mer skjerpet på motstanders banehalvdel. Slik ble det også.

Joakim Halvorsen scoret to lekre mål i andre omgang og fullførte hat tricket. Det første kom etter et strålende innlegg fra Lars-Emil Sætrang, der Halvorsen klinket til på volley. Godt over 100 km/h og utagbart fra omtrent 10 meter. Det andre etter flott spillvending og to avdriblinger.

Femte og siste kom fra kaptein Simen Fugllien på straffespark. Halvorsen dro seg forbi et par mann, og ble lagt i bakken.

Mange hadde dagen, og vi prestert utrolig godt kollektivt. Krydret med fantastiske enkeltmannsprestasjoner og bra tempo ble det en morsom kamp på Toten. Særlig siste 55 minuttene.

Laget:
Øyvind Hovda, Eivind Ringen, Marius Sætre, Bjørnar Sæthershagen, Lars-Emil Sætrang, Kjetil Strandbråten, Simen Fugllien, Joakim Halvorsen, Henrik Gule Johansen, Vegard Opheim, Erland Meldal.

Innbyttere:
Arthur Øverseth (46. min) for Johansen, Ørjan Vilhelmshaugen (46. min for Sætre), Sindre Veltun (46. min for Ringen), Emil Holden (46. min for Meldal), Ole Magnus Strandbråten Sørum (46. min for Opheim)

Målscorere:
Joakim Halvorsen x3, Vegard Opheim, Simen Fugllien