Rabben blir, Wiik leder laget

Robert Frydenlund Rabben har lagt de militære ambisjonene på is og blir i Valdres. Det er oppmuntrende nyheter foran møtet med Brumunddal, der Joakim Wiik leder laget for første og kanskje siste gang.

Noen ny trener etter Leif Tsolis er ikke kommet på plass før høstsesongen starter lørdag, og det blir derfor Joakim Wiik som leder laget. Wiik regner seg også som spilleklar etter å ha vært skadet store deler av vårsesongen, og kan være aktuell for en plass i startelleveren.

Som kjent har tre spillere forlatt Valdres etter vårsesongen; det dreier seg om Rafael Turczyn, "Mac" Laham og Kalle Neale. Den vedtatte ansettelsesstoppen står ennå ved lag, så det blir ingen nye fjes å se mot Brumunddal på lørdag. Alonso Sanchez Gonzalez er i Spania for behandling, og det er usikkert om han blir frisk nok til å spille kampen. Ellers har juniorene  holdt på med Norway Cup denne uka, men flere av dem kan være aktuelle for laget. Jostein Hauge Volden er tatt opp i A-stallen fra og med august.

Valdres tapte det første møtet med Brumunddal 0-2 på Blåbærmyra i vår, men har så langt aldri tapt i Brumunddal. Men hedmarkingene ser trolig store muligheter for å snu trenden denne gangen.

Kampodds Nordic Bet:

1,55       4,75       4,05