Informasjon etter møte 8. juli

Til alle dere som var på informasjonsmøte i går kveld, takk for et stort frammøte og en engasjert diskusjon. Til dere som ikke var tilstede ønsker vi å informere litt om hva som ble gjort og sagt:

Som styret og daglig leder i klubben informerte om, er Valdres FK i en akutt økonomisk krise. Vi har en gjeld som har bygd seg opp over lang tid og som nå må ryddes opp i. Helt konkret trenger klubben 900.000 til dekning av gjeld innen 1. august. Dette er tall som vi har kommet fram til sammen med klubbens revisor.

Driften vil styret ta ansvaret for å dekke med løpende inntekter. Vi har likviditetsbudsjett som viser at vi skal klare drifta ut året, og også foreløpige budsjett for 2015-2017 som viser overskudd.

Revisor har også vært med på å sette opp og gjennomgå disse budsjettene. Det er veldig kort tid til 1. august. Vet vel også at den skal holde hardt om vi har et revidert halvårsregnskap innen den tid. Likevel har vi satt denne datoen. Det er begrunnet ut fra bl.a. følgende forhold.

• Vi har et allerede forfalt mva-krav, og skatt og arbeidsgiveravgift forfaller 15.07; - til sammenkr 250.000. Vi kan ikke regne med å tøye disse betalingene lenger enn til 1. august. Greier vi ikke å betale risikerer vi å bli begjært konkurs.
  • Spillerne har et «overgangsvindu» mellom 15.07. og 15.08. Vi trenger å avklare for spillerne før det er for sent, om vi greier forpliktelsene våre eller ikke.

Vi vet at denne redningsaksjonen må være et engangstilfelle. Vi kan ikke komme igjen neste år og be om hjelp på nytt. Styret er derfor innstilt på å kjøre stramt etter budsjett dersom vi kommer oss over denne kneika.

For at ingen skal risikere at pengene de bidrar med blir "borte" er det opprettet en klientkonto hos adv. Torger Juel Fosse. Han har også formulert en tekst til avtale vi kan skrive med alle som betaler inn på kontoen.

Skjema og instruksjon for å sikre pengene dine, og at disse går til klubben kan du laste ned her.

Styret i Valdres FK