Nærmer seg toppen!

Til tross for ei skadeliste lang som et vondt år, så fortsetter valdresdamene klatringen på tabellen. Etter 6-1 på Hedmarken sist helg ble det nå hele 9-0 over Vardal/Varde.

Valdres startet friskt i kveld, og før det var gått ti minutter stod det 2-0. Det var Kristin Bråten og Øyfrid Sørumshaugen som satte inn målene. Resten av omgangen stod gjestene godt imot, samtidig som våre jenter hadde en lei tendens til å gå i offside. Det ble derfor ikke flere mål før pause.

Men i andre omgang rant målene inn, stadig raskere ettersom Vardal/Varde tok til å bli slitne. Gjestene stod svært høgt på banen og ga valdrisene store rom å løpe i. Dette førte til at våre jenter løp gjennom Vardalforsvaret gang på gang. Målene kom slik:

3-0:Sjølmål etter corner

4-0: Kristin Bråten

5-0: Anja Kampen Hamre

6-0: Anja Kampen Hamre

7-0: Øyfrid Sørumshaugen

8-0: Anja Kampen Hamre

9-0: Øyfrid Sørumshaugen

Thea Sandsengen, ny keeper fra Øystre Slidre, ble ikke stilt på noen større prøver før etter 90 minutter. Da greide hun til gjengjeld å avverge med et tigersprang etter at en Vardal-spiller kom alene igjennom.  Sandsengen er et verdifulllt tilskudd til laget, spesielt ettersom Hanne Bjørgan er langtidsskadd.

Steinar Vilhelmshaugen, kveldens lagleder, var svært fornøgd med det jentene presterte i dag. Spesielt var det gjennombruddsevnen laget viste i andre omgang som gledet denne kvelden på Blåbærmyra.