Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Holdt èn time

Valdres greide å holde stand i en time mot angrepsbølgene fra Elverum. Men da hjemmelaget tok ledelsen etter 62 minutter var det også slutt. 6-1 ble resultatet, etter at Ørjan Sørflaten (bildet) greide å pynte på resultatet i sluttminuttene.

Trener Leif Tsolis prøvde en ny vri i angrep denne gangen med å kjøre Robert Rabben fram som spiss sammen med Simen Høglien. Men ingen av de to ble særlig involvert i spillet, ettersom hjemmelaget trykket Valdres kraftig tilbake gjennom det meste av kampen. Valdrisene kom sjelden i nærheten av Elverums sekstenmeter og produserte ingen skikkelige målsjanser i første omgang.

Alt etter noen minutter måtte Joakim Wiik ut etter en smell i leggen, og ble erstattet av Jostein Hauge Volden. Valdresforsvaret med Jesper Modig i spissen greide å holde 0-0 til pause, men det var klart for alle at Elverum var det beste laget.

Andre omgangen fortsatte med et like hardt trykk mot Valdres-målet, og etter 62 minutter gikk hjemmelaget fortjent nok opp til 1-0. Etter en crosser ble det stort rom på vår venstreside, og Emil Lynum satte ballen i mål med en hard markkryper. Etter dette rant målene jevnt og trutt inn, til det altså stoppet på 6-1.

Trass i stygge sifre var det en del lyspunkt for vår del. Unge Ørjan Sørflaten kom nok en gang innpå og scoret mål, og hadde også en heading i tverrliggeren i sluttminuttene. I midtforsvaret ryddet Jesper Modig godt opp, og keeper Varpestuen holdt Valdres lenge inne i kampen. Men ellers er det å si at Elverum var to nummer for store i dag, og tok også med denne seieren ledelsen på tabellen. Klart det beste laget Valdres har møtt i år!

Nå gjelder det å brette opp armene til en hyperviktig kamp mot Rødde på Blåbærmyra kommende lørdag. Til den kampen er det også håp om at Kalle Neale kan være tilbake i angrepet, noe som kan trenges om en legger dagens kamp til grunn.

Kampreferat Østlendingen: